2012. október 15.

003. Pizsama



Pompás pizsamák, ebből is a kedvenc. Erről írok ma. Tegnap este jött az ötlet, hogy valami rucisat szedek elő.

Egyetemista koromban, Pécsen rengeteget turkáltam. Nem azért, mert szegény voltam (bár egyetemistaként ritkán gazdag az ember), hanem azért, mert egyszerűen sokkal jobb cuccokat mazsoláztam ki a turkálóból, mint a boltokból. A kilencvenes évek elején járunk. Kezd már változni a boltok kínálata, de még érezhető a nyolcvanas évek rémes divatvilága (színben és anyagban egyaránt), és egyelőre nagyon keveset tudunk az Adidas és a S-Modell közötti széles játéktérről, a jó minőségű hétköznapi ruhákról. Nekem ebben segített a turkáló. Például első Esprit pulóveremet (egy méregzöld gyapjú garbót) egy pécsi kertvárosi turkálóban szedtem össze fillérekért. Akkoriban még nem volt evidens, hogy a címkén szereplő márkanevet beüssem az internetes keresőbe, megnézzem, mi a szösz, viszont az Espritet egy német nyelvű Burdából ismertem. Dinamikus reklámja volt, csupa szín, emlékszem például egy színes csíkos harisnyára, amiért konkrétan csorgott a nyálam.

Majd egyre ritkábban jártam turkálóba. Nem is tudom miért. Lényegében sosem tartottam cikinek, ma sem gondolom, hogy az volna (a 13. kerületi újlipóciában egészen kiváló műintézmények vannak), talán az időm kevesebb, célorientáltan vásárlok, és nyilván, néhány márkára rá is kaptam azóta. A turkáló meg ugye nem úgy működik, hogy bemész, és veszel egy Tatuum pólót, hanem keresgélsz, és azt veszed meg, ami az aktuális kínálatból kijön. A vásárlásnak ez a formája viszont nagyon sok időt, és rendszerességet igényel. Ehhez ma sem időm, sem türelmem (bár, ahogy itt nosztalgiázom, szinte kedvet kaptam hozzá). Majd, ha nyugdíjas leszek.

A. anyukája már nyugdíjas. Ha jól tudom, aktív dolgozóként nem turkált soha, és ma sem azért teszi, mert ne vásárolhatna boltban. Vásárol is. Egyszerűen szereti a turkálást. Kilós műfajt űz. A. ingeinek jelentős része (erről majd ő ír blogot, ha akar) a győri kilósból való, baromi jók és általában márkásak. Nekem is mindig szeretett volna valamit, de kicsit komplikáltabb eset vagyok. Így megmaradtunk a pizsamanadrágnál. De abban verhetetlen. Szerintem csukott szemmel is kikapja a tutit. Úgyhogy pizsamában mára nagyon jó vagyok. Egy kerületi pizsama szépségversenyen szinte minden szezonban befutó lennék.

A pizsama mint öltözet, fura jószág. Szettben (alsó és felső) életemben, ha kettő volt. És egyiket sem én vettem. Lényegében haszontalan. Az ember tele van utcára már nem hordható, ámbár roppant kényelmes pólókkal, tehát a pizsamafelső már eleve adott. De egy jó pizsamaalsónak nincs párja! Az enyémek is mind páratlanok: és nemcsak azért, mert nincs felsőjük. Az egyik kedvencem a fehér-szürke csíkos, amit gyakran nem is pizsamaként, hanem otthoni játszósként, mitöbb jóganadrágként hordok. Nemcsak pompás és elegáns a csíkozása (a boroknál erre mondják, hogy gyümölcsösen telt ízvilág), hanem őrült kellemes az anyaga, jó az esése, lazán elegáns. Rendben, elismerem, túlzás. Egyszerűen csípem, mert kényelmes és nett. Most, hogy írom ezt a szöveget, eszembe jutott, hogy még sosem néztem meg a kis cetlit a derekában. Most megtettem: Triumph. Aha. Szuper. Ez újonnan minimum nyolcezer forint lett volna. Turiból meg ötven. Mára ezt választom itthoni játszósnak. Mert megérdemlem.

Pizsamaalsó
Pamut
2000-es évek
Gyártó: Triumph
Forgalmazó: győri turkáló, 2009-2010
Méret: M (ami kicsit nagyobb, mint a méretem)

Nincsenek megjegyzések: